Diagnoza i terapia

Badania i projekty autorskie
  • Diagnoza

    Diagnoza
    • Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Tęcza” Dla Dzieci i Młodzieży z Zaburzeniami Rozwoju

    Zapraszamy wszystkich rodziców, którzy są zaniepokojeni rozwojem swojego dziecka w następujących obszarach:

    a) nieprawidłowości w zakresie zachowania, jedzenia, wydalania

    b) nieprawidłowości w zakresie rozwoju mowy i komunikowania się

    c) nieprawidłowości w sferze emocjonalnej

    d) trudności w rozwoju społecznym

     

    • Oferta:

    Diagnoza dziecka od urodzenia do 18 r.ż.:

    – odpowiednio do potrzeb przeprowadza zespół specjalistów (psychiatra dziecięcy, neurologopeda, psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, inni specjaliści)

    – obejmuje: wywiad, badanie i obserwację dziecka w Poradni oraz w środowisku (np. dom, przedszkole, szkoła)

    – konsultacja ze specjalistą: neurologopedą, psychologiem, oligofrenopedagogiem, terapeutą Integracji Sensorycznej

    – zajęcia terapeutyczne oraz stworzenie Programu Terapeutycznego

    – instruktaż dla rodziców dotyczący sposobu realizowania Programu Terapeutycznego, może być przeprowadzony w domu lub w Centrum

    – warsztaty dla rodziców

    – interwencja kryzysowa

  • Terapia

    Terapia
    • Wczesna Interwencja

    – ocena funkcjonowania dziecka w okresie niemowlęcym w zakresie umiejętności komunikacyjnych i społecznych

    – konstruowanie programu profilaktyczno-wspomagającego do realizacji w domu dziecka

     

    • Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

    – diagnoza  oraz bezpłatne zajęcia dla dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia obowiązku szkolnego

     

    • Ośrodek

    – Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy „Tęcza” Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem

    – jest niepubliczną bezpłatną placówką oświatową dla dzieci i młodzieży z autyzmem oraz dla dzieci i młodzieży z innymi zaburzeniami w rozwoju sprzężonymi z autyzmem w wieku od 3 do 25 roku życia, realizującymi wychowanie przedszkolne, obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i obowiązek nauki – placówka działa od 1 września 2007 roku

     

    • Cele:

    – wspomaganie rozwoju i przygotowanie dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 25 lat z autyzmem a także dzieciom i młodzieży z innymi niepełnosprawnościami sprzężonymi z autyzmem, do samodzielnego udziału w życiu społecznym poprzez rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz uzyskiwanie niezależności od innych osób w funkcjonowaniu w życiu codziennym

    – umożliwienie dzieciom i młodzieży w wieku od 3 do 25 lat z autyzmem a także dzieciom i młodzieży z innymi niepełnosprawnościami sprzężonymi z autyzmem, realizacji wychowania przedszkolnego, obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i nauki z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych

     

    • Przedszkole

    – Specjalne Przedszkole „Tęcza” Dla Dzieci z Autyzmem –  jest niepubliczną bezpłatną placówką oświatową dla dzieci z autyzmem oraz dla dzieci z innymi niepełnosprawnościami sprzężonymi z autyzmem w wieku od 3 r.ż do chwili podjęcia nauki szkolnej – działa od 1 września 2009 roku

     

    • Cele:

    – zapewnienie dzieciom z autyzmem warunków do pełnego rozwoju umysłowego, moralno-emocjonalnego i fizycznego w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi z poszanowaniem ich godności osobistej oraz wolności  światopoglądowej i wyznaniowej

    – zapewnienie dzieciom z autyzmem korzystnych warunków przezwyciężania trudności i osiągania pozytywnych efektów w terapii i edukacji

    – rozwijanie sprawnych funkcji psychicznych i fizycznych

    – korygowanie i kompensowanie nieprawidłowości i deficytów rozwojowych

     

    • Szkoła

     – Specjalna Szkoła Podstawowa „Tęcza” Dla Dzieci z Autyzmem – w budowie